Els últims dies de classe hem parlat sobre els vídeos educatius. Els vídeos didàctics són aquells que transmeten uns continguts, habilitats o activitats i que, en funció dels seus sistemes simbòlics, manera d'estructurar-los i utilitzar-los, propicien un aprenentatge en els alumnes. Hi ha diverses maneres d'utilitzar el vídeo en l'educació:
- Com a transmisor d'informació
- Com instrument motivador
- Com instrument de coneixement per part dels estudiants
- Com a instrument d'evaluació
- Per a la formació i el perfeccionament del professorat en estratègies didàctiques i metodològiques
- Per a la formació i el perfeccionament del professorat en continguts de la seva àrea curricular
- Com a eina d'investigació psicodidàctica
- Com a eina d'investigació de processos desenvolupats en el laboratori
- Com a instrument de comunicació alfabetització icónica dels estudiants i com el seu mitjà d'expressió
- Com a instrument per l'anàlisi dels mitjans
El primer vídeo que vam veure tractava sobre uns camaleons que mantenien una disputa per un insecte. Al final, se'ls hi escapava i anava a parar en mans d'una granota que feia estona estava intentant caçar alguna cosa de menjar. Aquesta, repartia l'insecte entre els tres. Aquesta història no explicava res, sinó que transmetia una sèrie d'emocions amb les quals nosaltres vam desenvolupar una sèrie d'idees. Amb això, es busca predisposar emocionalment als infants a favor o en contra dels valors que transmet el vídeo. Els mestres també han de tenir un criteri i posicionar-se. Aquest no va ser l'únic vídeo que vam veure.
A continuació, us cito una sèrie de pàgines web on podreu trobar més informació i material sobre aquest tema:
www.educlip.cat
www.xtec.cat/audiovisuals
www.edu3.cat
- Com a transmisor d'informació
- Com instrument motivador
- Com instrument de coneixement per part dels estudiants
- Com a instrument d'evaluació
- Per a la formació i el perfeccionament del professorat en estratègies didàctiques i metodològiques
- Per a la formació i el perfeccionament del professorat en continguts de la seva àrea curricular
- Com a eina d'investigació psicodidàctica
- Com a eina d'investigació de processos desenvolupats en el laboratori
- Com a instrument de comunicació alfabetització icónica dels estudiants i com el seu mitjà d'expressió
- Com a instrument per l'anàlisi dels mitjans
El primer vídeo que vam veure tractava sobre uns camaleons que mantenien una disputa per un insecte. Al final, se'ls hi escapava i anava a parar en mans d'una granota que feia estona estava intentant caçar alguna cosa de menjar. Aquesta, repartia l'insecte entre els tres. Aquesta història no explicava res, sinó que transmetia una sèrie d'emocions amb les quals nosaltres vam desenvolupar una sèrie d'idees. Amb això, es busca predisposar emocionalment als infants a favor o en contra dels valors que transmet el vídeo. Els mestres també han de tenir un criteri i posicionar-se. Aquest no va ser l'únic vídeo que vam veure.
A continuació, us cito una sèrie de pàgines web on podreu trobar més informació i material sobre aquest tema:
www.educlip.cat
www.xtec.cat/audiovisuals
www.edu3.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada