dijous, 8 de maig del 2008

Projectes Telemàtics, CMAP Tools i Mindmanager i JClic

Aquesta setmana hem començat a fer les sessions d'exposició dels diferents temes relacionats amb les noves tecnologies aplicades a l'educació. Ha sigut el torn dels Projectes Telemàtics, del CMAP Tools i el Mindmanager i del JClic que va ser el tema que vam exposar nosaltres. Em va sorprendre el fet que les exposicions van ser molt actives i dinàmiques. Tenia el concepte d'exposició com un aspecte passiu i va ser molt gratificant poder participar directament a les exposicions.

Quant als projectes telemàtics he de dir que em sembla una manera molt interessant d'utilitzar les noves tecnologies. Es tracta d'engegar una sèrie d'activitats didàctiques d'una manera conjunta amb d'altres escoles. D'aquesta maner es fomenta el treball cooperatiu i es treballen moltes de les àrees curriculars i, no només això, sinó que també es treballen una sèrie de valors i actituds sumament importants que treballant d'una manera individualitzada no es tractarien. Per treballar d'una manera més dinàmica aquests continguts ens van mostrar varis vídeos i vam veure alguns projectes telemàtics interessants que havíen fet algunes escoles de Catalunya.

Pel que fa al programa CMAP Tools, que serveix per crear mapes conceptuals, em va sorprendre positivament que hi hagués un programa tan fàcil, pràctic i eficaç per fer mapes conceptuals. Jo semrpe havia utilitzat el Word o el Powerpoint i resultava molt complicat elaborar un mapa conceptual. Amb l'exposició dels meus companys no només he conegut un programa que et facilita molt aquesta tasca sinó que també ha canviat la meva concepció de mapa conceptual ja que els conectors hi juguen un paper fonamental. Ara m'he donat compte que la meva idea de mapa conceptual era més pròxima a la d'esquema justament per aquest aspecte que acabo de comentar. I, pel que fa al programa Mindmanager, vam veure que també resultava molt pràctic a l'hora de fer esquemes però resulta que és un programa privatiu i ja he comentat els inconvenients que hi ha amb les programes privatius a les escoles. Aquest programa l'utilitzen molt a les empreses.

Aquí teniu les direccions dels suports teòrics i altres webs d'interès relacionades amb les exposicions:

http://gina.rius.googlepages.com/projectestelem%C3%A0tics

http://serveis.blanquerna.url.edu/ServeiFitxersPublics/index.aspx?ID=10436&key=cvp1atayln1af145zmtjsk3f

power_point_jclic_practic.ppt
Powerpoint teoria modificat.ppt